De gemiddelde logo laten ontwerpen kosten zijn nu heel gunstig. Er zijn meerdere opties om tegen een betaalbaar tarief een logo te laten ontwerpen. Als je bijvoorbeeld vooral online zaken doet, dan hoeft de prijs van een nieuw ontwerp absoluut niet hoog te liggen. Maar ook als je een heel huisstijlpakket wilt afnemen, inclusief visitekaartjes, enveloppen, en briefpapier, dan is dat heel goed mogelijk. Ook voor ondernemers met een krap budget. Deze ontwerpen komen overigens in jouw eigen bezit. Dat betekent dat je ermee kunt doen en laten wat je wilt. Laat deze belangrijke klus over aan een professionalHet ene bedrijf is het andere niet. En jouw nieuwe symbool moet de kracht en de missie van jouw zaak efficiënt kunnen overbrengen. Als je een houthandel hebt, dan wil je niet dat je bedrijf een logo krijgt dat beter geschikt is voor een kindermodewinkel. Een ervaren designer weet wat voor soort logo’s jouw branchegenoten hebben, en waar de klant onbewust op gefocused is. Investeren in een logo lijkt misschien een overbodige zaak. Maar bedenk dat het misschien wel het enige is wat je klanten van jouw bedrijf gaan onthouden. Daarom wil je een logo dat professionaliteit, energie en vertrouwen uitstraalt. Een logo ontwerper heeft een speciale opleiding gevolgd. En hij of zij weet precies hoe hij jouw nieuwe bedrijfssymbool de vorm kan geven die precies jouw boodschap overbrengt. Beknibbel dus niet op wat, misschien een beetje onverwacht, het belangrijkste onderdeel van jouw marketing kan wezen. Voor een goede prijs een perfect beeldmerkOverweeg jij om zelf het logo voor je nieuwe of bestaande bedrijf de ontwerpen? Een belangrijke tip: doe het niet. Veel te veel ondernemers eindigen met een amateuristisch logo, dat niet goed bij hun zaak aansluit. Ze hebben gewoon niet de opleiding en de jarenlange ervaring om pakkende bedrijfslogo’s te ontwerpen. Terwijl ze voor een heel zacht prijsje toch een professionele uiting van hun bedrijfsidentiteit online hadden kunnen bestellen. Bij het online bestellen van logo’s staan er binnen een paar dagen een paar concepten klaar. Daarna kan je nog beslissen om bepaalde details te laten aanpassen, en wordt het definitieve symbool voor je zaak gerealiseerd. Een symbool dat het meest zichtbare onderdeel is van jouw marketing. |